Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (Przesyłka kurierska DPD) już od 250,00 zł.
Producenci

Sprawdź opinie o Sportowo.pl

Obsługujemy Paczkomaty InPost

Crossfit - ćwiczenia - sprzęt 0

CrossFit.
Co to jest? Jakie ćwiczenia? Jaki sprzęt?

Crossfit to trening z wykorzystaniem ruchów funkcjonalnych na bardzo wysokiej intensywności. Jest połączeniem trzech grup ćwiczeń – podnoszenia ciężarów, gimnastyki sportowej oraz treningu aerobowego. Głównym założeniem treningu jest osiągnięcie sprawności fizycznej w dziesięciu obszarach fizycznych, takich jak wytrzymałość, siła, gibkość, moc, szybkość, zwinność, równowaga, koordynacja ruchowa, dokładność oraz wydolność krążeniowo-oddechowa. Wykorzystywany jest w sektorze służb publicznych, takich jak  policja, straż pożarna oraz wojsko.

Dla kogo trening Crossfit?

Crossfit to w pełni uniwersalny program ćwiczeń z przeznaczeniem dla każdej zdrowej osoby, niezależnie od poziomu sprawności fizycznej oraz doświadczenia. Mogą więc go wykonywać zarówno wytrenowani sportowcy, jak i również osoby początkujące, bowiem obciążenia oraz intensywność ćwiczeń są dobierane indywidualnie do kondycji fizycznej trenującego. Warto również zaznaczyć, iż nie ma żadnych ograniczeń wiekowych, nawet dzieci mogą trenować Crossfit! Przygotowany został dla nich specjalny program treningowy o nazwie Crossfit Kids.
Trening Crossfit jest idealnym rozwiązaniem dla wszystkich osób, które chcą schudnąć, a także poprawić i wyrzeźbić swoją sylwetkę. Może okazać się również bardzo pomocny dla osób prowadzących stresujący tryb życia, bowiem w czasie intensywnych ćwiczeń wydzielają się hormony szczęścia (endorfiny), które poprawiają samopoczucie, zapewniają spokojny sen i dodają energii na cały dzień. Crossfit to także dobry wybór dla osób znudzonych monotonią ćwiczeń na siłowni lub na zajęciach w klubach fitness. Główną zasadą tego programu treningowego jest różnorodność – crossfit’owcy nie tylko biegają, robią brzuszki i pompki, podnoszą ciężary lub skaczą na skakance, ale także wiosłują, noszą worki z piaskiem, ciągną liny, przewalają ogromne opony i robią wiele, wiele innych rzeczy.

Regularność i intensywność ćwiczeń

W celu osiągnięcia najlepszych rezultatów, należy pamiętać o regularności oraz intensywności ćwiczeń. Trening Crossfit powinien być wykonywany 3-5 razy w tygodniu (3 dni ćwiczeń, 1 dzień przerwy lub 5 dni ćwiczeń i 2 dni przerwy). Każdego dnia przez minimum 20 minut należy wykonywać tzw. WOD „Workout Of The Day”, czyli najbardziej intensywne ćwiczenia. Do tego dolicza się 15 minut na początkową rozgrzewkę oraz 10 minut na ćwiczenia rozciągające już po treningu. Ćwiczenia są wykonywane w tzw. obwodach (jedno po drugim z minimalnymi przerwami).Na każde z ćwiczeń przeznacza się dokładnie 2 minuty pamiętając, iż aby nie obciążać tych samych partii mięśni, należy wprowadzać po każdym ciężkim ćwiczeniu nieco lżejsze.

Ćwiczenia i sprzęt potrzebny do treningu Crossfit

Trening Crossfit można wykonywać samodzielnie we własnym domu lub też poprzez udział w specjalnych zajęciach, które organizowane są w certyfikowanych przez Crossfit klubach. Obecnie ponad 2,500 placówek na świecie posiada stosowne uprawnienia do organizowania zajęć Crossfit. Pierwsza opcja samodzielnego treningu nie jest raczej dobrym pomysłem w przypadku osób początkujących, ponieważ w celu wykonywania ćwiczeń Crossfit należy mieć już jakieś doświadczenie z zajęciami fitness oraz posiadać odpowiednią wiedzę na temat poprawnej techniki wykonywania poszczególnych ćwiczeń. Oczywiście, aby stworzyć swoją własną salę Crossfit należy również zaopatrzyć się w odpowiedni sprzęt, który na szczęście jest stosunkowo niedrogi. Crossfit’owcom przydadzą się na pewno takie sprzęty jak: sztangi oraz dodatkowe obciążniki (talerze), hantle, drążki, piłki lekarskie, piłki wypełnione piaskiem, skakanki, liny do podciągania, wioślarz treningowy, kółka gimnastyczne, kettlebell, specjalna klatka do ćwiczeń, przyrządy do wykonywania brzuszków oraz pompek.

Program Crossfit obejmuje setki różnych ćwiczeń, w tym również takie klasyki jak bieganie, pompki i brzuszki. Poniżej najbardziej popularne ćwiczenia Crossfit wraz z krótką ich charakterystyką oraz sprzętem, który można wykorzystać podczas niektórych treningów:

  • Przysiady, które mogą być wykonywane bez obciążania, jak i  ze sztangą trzymaną na plecach, z przodu, nad głową lub na wysokości mostka.
  • Pompki szwedzkie – tradycyjne, wykonywane na drążkach lub przy użyciu kółek gimnastycznych.
  • Podciąganie na drążku - różne rodzaje np. podciągnięcie z wyrzuceniem nóg do przodu, zarzut na drążek i mimowolne opadnięcie lub podciągnięcie z wykorzystaniem całego ciała, barki napięte, bez momentu zatrzymania.
  • Piłka lekarska – uderzenia piłką o ścianę na określoną wysokość z przysiadu, uderzenia o ziemię z nad głowy całym ciałem.
  • Skrzynie – wyskoki na skrzynie z pełnym wyprostem ciała, przeskoki lub przejścia przez skrzynie.
  • "Padnij, powstań" – ćwiczenie polega na kucaniu, następnie wyrzuceniu nóg w tył, położeniu się na ziemi, po czym podciągamy obydwie nogi pod klatkę, wstajemy i odrywamy się od ziemi klaszcząc nad głową.
  • Stanie na rękach, chodzenie na rękach, pompki przy ścianie w staniu na rękach.
  • Pojedyncze podskoki na skakance lub wykonywane w formule 1 podskok - 2 obroty skakanką.

Inne akcesoria przydatne do ćwiczeń Crossfit:

  • rękawiczki do ćwiczeń chroniące dłonie  męskie i damskie
  • różnego rodzaju uchwyty do podciągania na drążku
  • bandaże (pasy) chroniące przed urazami
  • liny jutowe - ciężkie i grube
  • pasy i gumy

Komentarze do wpisu (0)

Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Promocje
Step do ćwiczeń 2-stopniowy Get Spart
Step do ćwiczeń 2-stopniowy Get Spart
86,00 zł 79,90 zł
szt.
Rękawice do MMA Evolution Black
Rękawice do MMA Evolution Black
65,00 zł 57,00 zł
szt.
Trampki , oryginalne buty Inkamos - Alto Negro
Trampki , oryginalne buty Inkamos - Alto Negro
175,00 zł 155,00 zł
szt.
do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl